Nye betalingsløsninger for TIMEkspressen fra 14. mai

Nettbuss har varslet flere endringer for TIMEkspressen linje 3, 6 og 9 mellom Østfoldbyene og Oslo fra 14. mai, men det blir ingen endringer i selve tilbudet.

«TIMEkspressen» navnet vil ikke lenger brukes, men tilbudene vil fortsatt ha samme linjenummer. Bakgrunnen er at selskapet gradvis har endret navn på linjene i andre fylker til «Nettbuss express», og nå har turen kommet til Østfold. For deg som kunde så er endringene fra 14. mai i første rekke knyttet til betalingsmåte om bord i bussen.

 

L3 Sarpsborg-Oslo og L6 Hvaler-Oslo

Nettbuss express vil erstatte dagens billettsystem med nye og mer moderne enheter. Endringen skjer fra 14. mai, men vil ikke få noen konsekvenser for deg som reiser mellom Østfold og Oslo.

Du kan fortsatt reise med enkeltbilletter, periodekort og reisepenger lokalt i Østfold, men du kan ikke fornye eller kjøpe nye kort. Alle som har mulighet, bør ta i bruk den nye betalingsappen ØstfoldBillett siden dette blir enkleste og rimeligste betalingsmåte på ekspressbussene fremover.

Nettbutikken til Østfold kollektivtrafikk kan fortsatt brukes, men kun i en kortere periode siden billettmaskinene fra Østfold kollektivtrafikk kun vil være tilgjengelig i bussene fram til høsten.

 

L9 Mysen-Oslo

Østfold kollektivtrafikk har hatt ansvar for driften av L9 i flere år, men tilbudet har likevel basert seg på «TIMEkspressen»-konseptet blant annet med bruk av samme markedsføring og betalingsløsninger som for L3 og L6. Fra 14. mai blir det noen endringer i betalingsløsningene for deg som skal reise til Oslo. Det er fortsatt Nettbuss sine busser og sjåfører som vil betjene tilbudet, men det er Østfold kollektivtrafikk sitt billettsystem som vil brukes fremover. Dette gjør at det det kun vil være mulig å kjøpe eller fornye 30 dagers periodekort eller enkeltbilletter på bussen fremover. Spør sjåføren om busskort og priser.

Her finner du mer informasjon om priser, billetter og periodekort.

Endringen gjør at det ikke er mulig å kjøpe eller fornye 30 faste Reisedager etter 13. april. Det vil heller ikke være mulig å fornye eller kjøpe 14 faste Reisedager og produktene 5 valgfrie og 10 valgfrie Reisedager etter 30. april. Kunder som har gjenværende Reisedager vil kunne bruke disse i en overgangsperiode til 31. august. I denne perioden kan også restverdier refunderes ved henvendelse til Nettbuss sitt kundesenter på 05070@nettbuss.no.

 


Publisert 17. april 2018. Sist oppdatert 17. april 2018