Gå til hovedinnholdet.

Hva leter du etter?

Nå vil alle passasjerer uten gyldig billett få gebyr i en billettkontroll

Nå vil alle passasjerer uten gyldig billett få gebyr i en billettkontroll

Du er selv ansvarlig for å ha gyldig billett når du reiser. Uten gyldig billett vil du få gebyr i en billettkontroll, uavhengig av om fremdørene på bussen er åpne eller ikke.

Nå vender vi sakte, men sikkert tilbake til normalen😊 Fra og med torsdag 3. juni vil alle passasjerer uten gyldig billett få gebyr, mens fredag 4. juni åpner fremdørene på bussene i Moss og Svinndal. 

 

Gebyrsatser

Gebyret er 500 kroner om du betaler umiddelbart med Vipps eller hos bussjåføren, og 700 kroner ved etter fakturering.

Størrelsen på gebyret, eller pengebeløpet du må betale, er fastsatt av Samferdselsdepartementet. 

 

Legitimasjon

Det er viktig å huske legitimasjon ved bruk av rabattordninger. Bankkort osv. uten bilde ikke er godkjent som legitimasjon. Med rabattordninger menes enkeltbillett for honnør og periodebillett for ungdom, student og honnør.

 

Klage

Alle klager på billettkontroll og gebyr må sendes inn skriftlig. Billettkontrollørene behandler dessverre ikke klager på stedet, og vi behandler heller ikke klager på Facebook eller ved personlig oppmøte.

Send klage på gebyr her.

Du kan også sende klagen i posten. Husk å legge ved:

  • Navnet ditt
  • Fødselsdatoen din
  • E-postadressen din
  • Informasjon om hvorfor du vil klage
  • Gebyrnummer 
  • Kvittering (hvis du betalte gebyret på stedet)

 

Send klagen til:

Østfold kollektivtrafikk 

Postboks 220

1702 Sarpsborg

Merk brevet med "Gebyr".