Driftsproblemer for ØstfoldBillett-appen

Brukere av billett-appen opplever dessverre for tiden driftsforstyrrelser. Vi beklager dette, og det jobbes iherdig med å løse problemene!

Samarbeid om felles teknisk plattform

ØstfoldBillett er et samarbeid om felles teknisk plattform med Ruter, Braker, Kolumbus og Agder kollektivtrafikk. Driftsmiljøet er plassert hos Ruter. Vi har fått melding om flere driftsstopp fra Ruters operasjonssentral de siste dagene, og det jobbes for fullt med flere tiltak i systemet.

 

En halv time gratis reise

Konsekvensen kunden opplever er stor treghet i systemet og at man i perioder ikke får kjøpt billett.

Når billettkjøp ikke er mulig, får man som kunde en melding i appen om at det er feil med systemet, og det gis en halv times gratis reise. 

 

Ruter forsøker å finne en løsning

Ruter kan fortelle at disse feilene har oppstått med ujevne mellomrom siden i sommer. Det er gjort grep som skal motvirke feilene, men de har ikke hatt ønsket effekt. 

Ruter forsikrer om at de tar disse problemene på alvor og prøver å finne en løsning. Feilsøking og forbedring av baksystemet pågår kontinuerlig slik at billettsystemet skal bli stabilt og har en tilfredsstillende oppetid.

 

 


Publisert 1. oktober 2018. Sist oppdatert 16. oktober 2018